V.I.P.
Una de las compañías teatrales más ácidas del país echa un vistazo al salón de casa y pone el dedo en la llaga hablando sobre el trato que damos a los niños. Seguro que, viendo el nuevo espectáculo de Els Joglars, más de un espectador recordará la progenie de sus amigos o vecinos… si no la propia. Porque, aunque esto sea comedia y pase sobre un escenario, a veces las situaciones que retratan estos cinco actores que se desdoblan en más de treinta personajes son tan reales como la vida misma. Sí, en nuestra sociedad, el niño o la niña han acontecido very important person, unos VIPs a los cuales queremos proporcionar la vida cómoda que nosotros no tuvimos.
«La vida es ondulante y la educación y la relación del mundo adulto con los niños ha ido cambiando a lo largo de la historia. En nuestra moderna sociedad actual nos parece que el niño ha alcanzado el máximo privilegio haciéndolo equiparable al trato que recibe una Very Important Person (VIP). Paradójicamente, la actitud bien intencionada de los padres, ya sea por complejo o por dar una confortabilidad a sus hijos de la que ellos carecieron, acerca peligrosamente al niño a un ser intratable con delirios de pequeño tiranuelo. Nos preguntamos si con tantos mimos no estaremos abonando la semilla de un pequeño monstruo.
V.I.P., presentado en forma de ceremonial, pretende hacer una reflexión sobre nuestra sociedad que se comporta de esta manera tan condescendiente con sus retoños».
Ramón Fontserè
21/Abr/2016
VISITING SAN PIO V
The building of San Pio V, current home of the Museum of Fine Arts in Valencia and the Royal Academy of San Carlos, was founded by Archbishop John Thomas Rocabertí. Nowadays, is the most important paintings museum in Valencia and one of the first in Spain. His collection in Gothic Paintings from the fourteenth and fifteenth centuries has international recognition.
The most famous art pieces the museum owns are “Autoretrato” of Velázquez and “Virgen con el niño y donante” from the Italian Pinturicchio. In this museum, the students will see some of the most important gothic and romanic Spanish paintings like “Retablo de la Santa Cruz” or “Retablo de San Miguel Arcángel”.
The visit to the permanent exhibition will help students to realize the differences between gothic paintings and contemporany art, as well as, to understand the evolution developed in painting the last 500 years.
20/Abr/2016
LA VALÈNCIA ANTIGA
El centre de l’Almoina és un centre arqueològic ubicat a la plaça Dècim Junio Bruto (s/n) al centre de la ciutat de València. Al costat d’aquest conjunt, a la plaça del arquebisbe nº1, trobem la cripta de Sant Vicent, la qual també visitarem.
L’Almoina revela els orígens de la ciutat de València a partir d’un conjunt de restes arqueològiques (romanes, visigodes i islàmiques) permetent-nos així, realitzar un recorregut per la nostra història de més de 2000 anys d’antiguitat. Així mateix, la Cripta de Sant Vicent presenta també un conjunt de restes visigodes; es correspon amb una càmera funerària construïda al s.VI per acollir les restes d’algun prelat (membre de la jerarquia eclesiàstica).
El centre arqueològic de l’Almoina és un nou, modern i ample (2.500 m2) espai cultural obert al públic en 2007. Acull les excavacions arqueològiques realitzades per l’Ajuntament de València entre 1985 i 2005, que descobriren nombroses restes ceràmiques, inscripcions…Per altra banda, l’edifici de la Cripta de Sant Vicent està construït sobre una fàbrica mixta de carreus i maçoneria, l’edifici està cobert amb una volta de canó, el creuer està separat de la nau i el presbiteri per una línia de pedra coberta per barrots de marbre. A l’exterior de l’edifici, a cadascun dels cantons, hi ha tombes construïdes amb blocs de pedra. Aquest edifici formava part del conjunt episcopal integrat a la Catedral de València i, probablement, era comunicat amb la catedral.
Realitzarem un recorregut pel conjunt de l’Almoina partint de la primera València, la València Romana republicana, a continuació passarem a la València imperial, i la banda sud de l’edifici trobarem les restes corresponents a la València visigoda. Tot seguit ens dirigirem a la Cripta per, a banda d’analitzar les restes allí existents, visualitzar un vídeo documental referent a la història de l’edifici.
La finalitat de la mateixa està relacionada amb la programació didàctica de 1er d’ESO que està centrada en la edat antiga en que els i les nostres alumnes estudien aspectes referents a les civilitzacions antigues ( Mesopotàmia, Egipte, Grècia, Roma…). Es així que el que pretendrem amb aquesta visita és que els i les alumnes relacionen els continguts estudiats a classe amb els d’aquesta visita tot i possibilitant una ampliació dels mateixos, al temps que esperant que gaudisquen amb la mateixa.
19/Abr/2016
PINOTXO
La seu del teatre Escalante està situada al carrer Landerer, 5, al costat del carrer Cavallers. Com gairebé tots els edificis de la zona, és un antic palau renaixentista. Dins de les eixides programades per aquest primer trimestre, els alumnes de 3er de primària tindran l’oportunitat de poder anar al teatre Escanlante a veure Pinotxo. Els autor d’aquesta obra són Enric Blasi, Emiliano Pardo i Carles Pijuan. L’obra conta la història d’un xiquet lliure, sense prejuís ni complexos, roín i desobedient, però ingenu, molt ingenu, que es veurà immers en diverses aventures que el faran créixer i madurar fins al sorprenent final. Una proposta versàtil de paper i fusta. Un conte que ens fa reflexionar sobre valors com l’educació, l’esforç, la responsabilitat i la sinceritat.
19/Abr/2016
PINOCHO
En esta visita a la Sala Escalante de Valencia, los alumnos podrán disfrutar de una magnífica y sorprendente adaptación del clásico Pinocho.
La representación nos llevará a entender la historia de una marioneta que quería ser niño, con todos los inconvenientes imaginables.
En este espectáculo, actores, marionetas, sombras, teatro negro y música, se juntan para traernos las historias más conocidas de este entrañable personaje de madera de pino.
18/Abr/2016
FASE COMARCAL OLIMPIADA MATEMÁTICA
Las olimpiadas matemáticas están organizadas por la SEMCV (Sociedad de Educación Matemática de la Comunidad Valenciana) y están enfocadas a alumnos desde 5º de EP a 4 de ESO, separados en tres niveles: nivel C (alumnos de primaria), nivel A (primer ciclo de la ESO), nivel B (segundo ciclo de la ESO). Las olimpiadas consisten en dos pruebas, una individual y una por grupos. En la individual los alumnos han de resolver 5 problemas en un tiempo de hora y media, y la prueba por equipos consiste en 10 problemas que han de resolver por grupos de cuatro alumnos (cada uno de un centro diferente), teniendo exactamente cinco minutos para cada uno de los problemas.
Una vez finalizada la prueba, los 48 mejores alumnos de cada uno de los niveles pasarán a la fase provincial, que se realizará el 7 de mayo en Algemesí.
16/Abr/2016