LA BIOLOGIA A LES TEUES MANS

PROGRAMA

Presentació. Campus de Burjassot

– BLOQUE I: Microbiologia i Zoologia
PRÀCTICA 1: «Descobreix la presència ubiqua dels microorganismes»
PRÀCTICA 2: «Què menja una òliba i per què: el csi aplicat a la biologia»

– BLOQUE II: Bioquímica i Botànica
PRÀCTICA 3: «Aprèn a cuinar bioquímica»
PRÀCTICA 4: «Les plantes en moviment, el pol•len que respirem»

– BLOQUE III: Genètica i Evolució
PRÀCTICA 5: «Una visita al cromosoma: sexe i mutació»
PRÀCTICA 6: «El rellotge fòssil: quina era era?»

– BLOQUE IV: Neurociència i Paleontologia
PRÁCTICA 7: «El cervell, la màquina més complexa de l’univers»
PRÀCTICA 8: «La foia de bunyol fa 16 milions d’anys: terra de mamífers»

FRÍO, FRÍO

Los alumnos realizarán un taller titulado «Frío, frío».

En la demostración, se utilizarán dos gases a temperaturas muy bajas, uno de ellos en estado sólido, el dióxido de carbono (que está a -79ºC), y otro en líquido, el nitrógeno (a -196ºC). ¡Va a ser muy divertido experimentar con diferentes sustancias y temperaturas!

THE CHOCOLATE MAN

Laia Sales and Mari Marcos are the founding members of “Decopivolta Theatre Company” since 2011

They are formed as an actress in Barcelona, at the “International School of Theatre Berty Tobías”. There they both were involved in Lecoq method.

Laia is formed as a contemporary dancer specializing herself in Sport Dance during more than 10 years. Mary is specializing herself as a clown.

They were formed with artists such as Sergi Claramunt ( mimo and founder of the ONG’S Payasospital), Michael Doofy (artistic director of Cirque du Soleil), Cristian Athanassious (international famous clown), Stephane Boko (choreographer of Cirque du Soleil)….among others.

Their first show” Doble cita” , won the first award at the VI Internacional Clown Festival of Xirivella in 2011. They won a special mention in “XI Circuito Café Teatro de Valencia”. From 2021 they work on artistic voluntary of the ONG’S Payasospital.

Laia and Mary are habitual collaborators guest of Gençana. In this respect, they have given several workshops of mime to parents and students of our school. We also had the opportunity to enjoy some of their performances.

Students from the 5th course of Primary will enjoy in this workshop as a complementary activity of the didactic unit “LITERARY CARNIVAL PROJECT”.

DESCOBRINT EL FONS MARÍ

L’Oceanogràfic de la Ciutat de les Arts i les Ciències és el major aquari d’Europa, i en ell es representen els principals ecosistemes marins del planeta. Cada edifici s’identifica amb els següents ambients aquàtics: Mediterrani, Aiguamolls, Mars Temperats i Tropicals, Oceans, Antàrtic, Àrtic, Illes i Mar Roig, a més del Dofinari.

Durant la visita, i al llarg del recorregut per les diferents instal•lacions, podrem conèixer de prop el comportament i la forma de vida dels més de 45.000 exemplars de 500 espècies diferents que alberga: dofins, belugues, morses, lleons marins, foques, pingüins, tortugues, taurons, peixos serra, meduses, estrelles, eriçons, crustacis de qualsevol tipus…, a més de les aus típiques de zones humides, com les que viuen en l’Albufera de València i en els manglars tropicals.

La seua arquitectura avantguardista, la distribució dels diferents edificis, l’absència de barreres visuals, la seua vocació educativa, les grans mides dels aquaris i els equipaments especials com les voltes o els túnels submarins permeten al visitant viure una experiència única d’acostament al món marí i a la immensa biodiversitat que guarden els oceans i mars del planeta.

La realització d’aquesta visita està justificada i relacionada amb el currículum de 3 anys ja que durant aquest mes estem treballant la unitat didàctica relacionada amb els animals. Per la qual cosa, aquesta visita ens permetrà explorar i conèixer de manera activa i propera els animals marins.

A més, a més un professional de l’Oceanogràfic impartirà als nostres alumnes el taller de les tortugues marines.

SWING DANCE

«Swing dance» is a type of dance that developed with the swing style of jazz music in the 1920s-1940s, with the origins of each dance predating the popular «swing era». During the swing era, there were hundreds of styles of swing dancing, but those that have survived beyond that era include: Lindy Hop, Balboa, Collegiate Shag, and Lindy Charleston. Today, the most well-known of these dances is the Lindy Hop, which originated in Harlem in the early 1930s. While the majority of swing dances began in African American communities as vernacular African American dances, a swing era dance, like Balboa, developed outside of these communities.

Black Bottom is, since December 2012, a swing dance school in Valencia, formed by a group of friends with a common hobby: music, dance and culture of the 20s, 30s and 40s. Their main activity is focused on the Lindy Hop and the Charleston, two of the most popular dance styles within swing music. Miguel Cozar, Lucía Galiana and Paloma Marques are members of this school and will come to Gençana to share with us the spirit of this lively and joyful dance.

Students of 1st Baccalaureate will enjoy in this workshop as a complementary activity of the didactic unit “LITERARY CARNIVAL PROJECT”.

Finally, we would like to express our gratitude for the collaboration of Ampa Jacaranda in the realization of these workshops.

GAUDINT LA QUÍMICA

La Facultad de Química organiza una serie de prácticas de laboratorio orientadas a los estudiantes de 2º de bachillerato. Esta actividad se enmarca dentro de las acciones de orientación en secundaria, uno de los objetivos del cual es el aumentar el nivel de conocimiento de los diferentes sectores educativos.

Los alumnos asistentes dispondrán de 3 h. para realizar diversas actividades, entre ellas trabajo experimental en el laboratorio:

1. Electrodeposición de cobre.
2. Síntesis de Nylon.
3. Análisis cualitativo de contaminantes en aguas.
4. Reacciones químicas demostrativas.

X