ENTENDER EL CEREBRO ADOLESCENTE

El cuerpo del niño pasa por cambios físicos que son obvios para todos los padres. Menos obvios son los cambios vitales que se producen en el cerebro del niño al del adolescente. La realidad es que el avance neurológico nos da una información de cómo funciona el cerebro de los adolescentes. Este conocimiento nos ayuda a conocer cómo actúan y por qué hacen cosas que nosotros como adultos no entendemos, porque nuestro cerebro tiene ya otra forma diferente de actuar y pensar.

En esta sesión vamos a empezar a conocer a nuestros hijos adolescentes, saber cómo actuar, y cómo reaccionar a su manera de actuar.

EL CLAN DE LA VALL DELS CERVOS

Arqueodidàctica és un equip de professionals format per arqueòlegs, historiadors, historiadors de l’art, pedagogs i tècnics en turisme. Aquest equip és especialista en la difusió del Patrimoni arqueològic i històric artístic mitjançant una metodologia de treball completament didàctica i experimental.

El seus projectes es centren en la dinamització de Museus i jaciments arqueològics visitables, a través de visites guiades amb un discurs explicatiu completament didàctic, adaptat a qualsevol edat i a tallers de arqueologia experimental.

Mercedes San Martín ens presentarà la prehistòria a través d’un conte situat al paleolític superior. Els dos protagonistes de la història, Cascada Azul i Pradera Verd, ens contaran com vivien en aquella època amb ajuda de reproduccions arqueològiques.
Per a finalitzar realitzarem un taller de pintura rupestre, i coneixerem com eren els materials i els instruments amb els que pintaven.

L’objectiu és comprendre, conèixer i aprendre com vivien els homes, les dones i els xiquets en la prehistòria, per mitjà de l’experimentació i la utilització de materials didàctics.

EL SECRET DE LA PIRÀMIDE

El secret de la piràmide es un taller que oferís l’Oceanogràfic de València, per a que els alumnes s’apropen al que es un ecosistema, puguen entendre els seus components i la necessitat que hi ha de conservar-los.

En aquest taller ens afonem dins d’un dels ecosistemes marins més emblemàtics del planeta, els seus components i com els essers vius depenen uns d’altres.
L’ equilibri d’aquest ecosistema estarà a les nostres mans!

ARTURO Y CLEMENTINA

Arturo y Clementina son dos tortugas enamoradas que deciden compartir su vida. Clementina es alegre, vivaz y soñadora y Arturo carga sobre su caparazón la responsabilidad de mantenerla y ofrecerle todo lo que él considera valioso. Pero los criterios de ambos son muy diferentes. Mientras Clementina quiere sentir el arte y la vida creando, Arturo solo valora la cultura ya consagrada y se ríe de la “ingenuidad” de su compañera al querer desarrollar distintas actividades artísticas.

Clementina va cargando en sus espaldas los prejuicios e inseguridades de su compañero, hasta verse totalmente aprisionada.

En Arturo y Clementina quieren hacer una reflexión sobre la relación entre el teatro de sombras tradicional y sus técnicas de animación y la animación cinematográfica portadora de un amplio lenguaje propio. Una modificación de la mesa de luz, matriz de las primeras animaciones cinematográficas y posterior soporte del Sand Art, se convierte en el espacio de animación de sombras y a la misma vez en un gran fotograma soporte de planos secuencia realizados en vivo.

LES PETJADES DE JAUME I

El 9 d’Octubre el valencians celebrem la diada nacional amb la que commemorem l’entrada de les tropes catalanoaragoneses a la ciutat en l’any 1238.

El Puig de Santa María va ser el lloc clau des d’on Jaume I el conqueridor va planificar la conquesta del regne i on es va produir una de les poques batalles formals entre la host feudal i l’exèrcit andalusí. El castellet que hi havia al cim va ser aprofitat per Jaume I per alçar el seu campament mentre assetjava la ciutat de València. De fet, un dels dos turons que hi ha al Puig rep el nom de la Muntanyeta de la Patà en record a una potada que, segons diu la tradició, hauria donat el cavall del rei Jaume fent brollar una font que encara hi raja. A més a més, el monarca va fundar el Monestir del Puig en 1240 en record d’aquella important batalla. Allí es va venerar a la Mare de Déu del Puig, patrona del regne fins el segle XVII.

En aquesta eixida realitzarem un recorregut històric guiat pel poble que començarà al Castell i finalitzarà al Monestir. En acabar, visitarem el museu de la Impremta i Arts gràfiques que està ubicat a l’interior del monestir. La importància d’aquest museu radica en que des d’ací s’introduïren el paper i alguns avanços de la impremta a la nostra comunitat.

En 2º d’ESO estudiem l’edat mitjana i moderna tant d’Europa com d’Espanya. Així doncs, amb aquesta visita podem aprofundir en el procés de conquesta i expansió dels regnes cristians i, concretament, conèixer de prop el paper de Jaume I al nostre territori.

ARTE EN LA PREHISTORIA

Arqueodidáctica es un grupo profesionales formado por: arqueólogos, historiadores, historiadores del arte, pedagogos y técnicos en turismo. Este equipo es especialista en la difusión del patrimonio arqueológico e histórico-artístico mediante una metodología de trabajo didáctica y experimental. Sus proyectos se centran en la dinamización de muesos y yacimientos arqueológicos visitables tales como el taller didáctico de prehistoria del Museo de Valltorta (Castellón) o la dirección de la ruta didáctica y el taller de azulejería medieval del Museo Arqueológico de Segorbe. Han ganado diversos premios, entre ellos el premio a la guía didáctica nivel bachillerato y cultura clásica del Museo Arqueológico de Alicante.

La conferencia explicará la evolución que ha tenido el arte en la prehistoria, pasando por todas las épocas: paleolítico, mesolítico y neolítico. Los alumnos de 1ºESO asistirán a esta conferencia con la intención de complementar el proyecto de la prehistoria desde el punto de vista de la Historia del Arte.

X