EL GRECO

Miguel Calatayud es un ilustrador, historietista y cartelista. Sus trabajos en el campo de la ilustración a lo largo de las últimas cuatro décadas le han valido el Premio Nacional de Ilustración de 2009.

Nace en Aspe (Alicante), en 1942. Estudia en la Escuela de Artes y Oficios de Murcia y se licencia en Bellas Artes en Valencia. Inicia su actividad en los años 70 para editoriales como Santillana, Altea y Doncel. Durante los años 80 se convierte en uno de los más destacados miembros de la escuela valenciana de ilustración. Combina su tarea como ilustrador de libros infantiles y juveniles, con la creación de carteles y campañas institucionales. También ha participado en la creación de cómics como “El pie frito”, que le valió el premio a la mejor obra del Salón del Cómic de Barcelona. Con su obra se han hecho diversas retrospectivas, como la del Museo de Arte Contemporáneo de Sevilla y la de la sala Parpalló de la Diputación de Valencia.

Este taller va a ayudar a los alumnos a preparar el proyecto miradas que versa sobre la obra del pintor El Greco.

VIATGE A MADRID

La visita a la ciutat de Madrid està relacionada amb el treball que, des de les àrees de llengua, expressió plàstica i coneixement del medi fan els alumnes al llarg d’aquest curs escolar. Totes les activitats que es portaran a terme durant aquests tres dies donen una continuïtat a la programació plantejada i ens possibiliten fer un treball més enriquidor i significatiu per a ells al poder adquirir certs coneixements in situ i de primera mà.
Aquest viatge té la intenció de proporcionar a l’alumnat de 5é ànsies d’investigació i descoberta. No només és interessant per tot el que podran aprendre durant el mateix, sinó per tot el treball que es fa abans i després. Els alumnes, durant les setmanes prèvies al viatge,investigant sobre l’urbanisme de la ciutat, les obres d’art que visitaran, els artistes que les van crear, etc. Així mateix, els mesos posteriors,faran un treball de recreació artística i prepararan, en el hall del centre i conjuntament amb els alumnes de 4t i 6é, una exposició dels tres viatges d’estudi.
A més a més, aquest any, tindran la sort de poder iniciar-se en la utilització d’un quadern de viatge que els acompanyarà al llarg del seu treball de descoberta. En ell, aniran anotant tot allò que aprenen i els crida l’atenció, podran fer-hi esbossos de les obres consultades i dels elements més emblemàtics de la ciutat o introduir-hi documentació trobada. A finals del trimestre, tindran l’opció de presentar el seu quadern al primer concurs de quaderns de viatge que es farà al centre.
Els alumnes arribaran a la ciutat de Madrid a migdia. Després d’instal•lar-se a l’hotel i dinar, visitaran el Museu Reina Sofia per recórrer l’exposició permanent amb un guia del museu.
La següent jornada s’iniciarà amb l’esperada visita al zoològic de la ciutat i fer un treball de classificació del regne animal que serà útil al tornar al centre escolar. Després del dinar, gaudiran al teatre Circo Price de l’espectacle «Gravity & Other Myths».
L’últim dia de viatge l’utilitzarem per conèixer el reconegut Museu del Prado, on descobriran els clàssics de la pintura mitològica. Al finalitzar les activitats programades, els alumnes pujaran a l’autobús per iniciar el camí de tornada a València.
El viatge serà una oportunitat única per a gaudir i aprendre en un altre entorn i, sobretot, de fer consciència de grup i iniciar el curs amb ganes i empenta.

TARRAGONA I DELTA DE L'EBRE

La visita a la ciutat de Tarragona i el medi natural del Delta de l’Ebre estan relacionats tant amb l´àmbit humanístic com amb l’àmbit científic inclós al conjunt de continguts a estudiar al llarg del curs de 1er ESO donat que visitarem elements com les restes romanes a la ciutat de Tarragona (Tarraco) o el Museu Nacional de Arqueologia, la desembocadura del riu Ebre o el port de Sant Carles de la Ràpita.

La seua importància resideix en que Tarragona és una ciutat mil.lenaria .Tarraco va ser fundada pels romans com una de les ciutats més importants de la Mediterrània, de fet, l’important llegat és símbol de la Tarragona actual, malgrat tenir la ciutat , a més, un important llegat musulmà, cristià medieval, modernista…

Els i les nostres alumnes arribaran a Tarragona al llarg del matí per tal de realizar un recorregut pel casc antic de la ciutat (restes romanes, musulmanes) i visitar el circ i anfiteatre romà, tot seguit s’adentraran al Museu Nacional de Arqueologia per tal de relacionar i asimilar la informació obtesa amb els elements anteriorment visitats (elements romans: ceràmiques, mosaics…). Aquest recorregut estarà dirigit per un guía especialitzat.

Rere dinar als jardins del anfiteatre, els i les alumnes s’adreçaran cap al Delta de l’Ebre on s’acomodaran al alberg al qual faran dues nits.

El parc natural de Delta de l’Ebre es localitza en la desembocadura del riu Ebre (riu més cabdalós i dels més llargs a Espanya) a la provincia de Tarragona. Va ser declarat parc natural l’agost de l’any 1983 i forma part de la reserva de la biosfera de terres de l’Ebre. El Delta es considerat un espai d’importància internacional per a la conservació de les llacunes i estepes salines d’Europa, amb espècies d’interés com les del gènere Limonium.

El primer contacte dels i les alumnes amb el Delta de l’Ebre tindrà lloc a l’alberg el mateix dia de l’arribada amb la projecció d’un video documental on s’explicaran els trets principals d’aquest paratge natural: formació, espècies animals i vegetals existents, elements marins…

L’ecomuseu i el Garxal (llaguna amb abundants xarrants i limícoles ) seran visitats al dia següent (dia 26), així com també tindrà lloc la realització d’un passeig en barca per la desembocadura del riu Ebre que finalitzarà a les dunes.

El darrer dia (27) rere desdejunar a l’alberg, realitzarem un recorregut en bicicleta per la llaguna de la Tancada, la importància de la qual resideix en què a aquesta es podran veure flamencs, així com diverses espècies d’ànecs. Aquesta llacuna té el règim amb major salinitat d’entre totes les llacunes del Delta de l’Ebre i gaudeix d’un dels salobrals millor conservats. Tot seguit, rere dinar, visitarem el port de Sant Carles de la Ràpita i la llotja on podrem gaudir de l’arribada de barques i mariners carregats de peix per fer la subasta.

Al finalitzar les activitats programades, els i les alumnes pujaran de nou al autobús per iniciar el camí de tornada a València.
Aquesta eixida està relacionada amb la programació de 1er d’ESO en que, al llarg d’aquest curs acadèmic, els i les alumnes estudiaran aspectes rellevants com la presència romana a la Península Ibèrica, el medi natural a Espanya, la biodiversitat…

PROFESIONALES DEL s.XXI

La charla “Profesionales del siglo XXI” parte de la realidad del entorno laboral y empresarial de hoy en día y del feedback que proporcionan las empresas con las que colabora EDEM. Es una charla muy dinámica ya que precisa de la participación activa de los alumnos. En ella, se trata de concienciar a los estudiantes de Bachillerato de que lo más importante para tener (y crearse) oportunidades en el mercado laboral serán los valores como persona y las actitudes que tenga.

Así pues, tratamos de que los alumnos vayan averiguando qué demandarán las empresas del futuro en ellos cuando sean profesionales, más allá de los conocimientos técnicos y habilidades que puedan proporcionar un Grado, un Máster o un FP, y más allá de ser un ingeniero, un arquitecto o un empresario. Algunas de las actitudes son:
– Cultura del esfuerzo
– Humildad
– Capacidad de trabajo en equipo
– Adaptación al cambio

EDEM Escuela de Empresarios es una fundación sin ánimo de lucro, de carácter privado. Su misión es la formación de empresarios, directivos y emprendedores y el fomento del liderazgo, el espíritu emprendedor y la cultura del esfuerzo.

Fue constituida en 2002 en el entorno de la Asociación Valenciana de Empresarios (AVE) y sus Patronos y Miembros son empresas y entidades de reconocido prestigio.

Su Centro Universitario, adscrito a la Universitat de València y a la Universitat Politècnica de València, nace con voluntad de cubrir las necesidades que demandan las empresas y la sociedad actual. Creen que los jóvenes son la clave del futuro y sólo si están adecuadamente formados, podremos crear una sociedad mejor y “empleada».

ENTENDER AL CEREBRO ADOLESCENTE

El cuerpo del niño pasa por cambios físicos que son obvios para todos los padres. Menos obvios son los cambios vitales que se producen en el cerebro del niño al del adolescente. La realidad es que el avance neurológico nos da una información de cómo funciona el cerebro de los adolescentes. Este conocimiento nos ayuda a conocer cómo actúan y por qué hacen cosas que nosotros como adultos no entendemos, porque nuestro cerebro tiene ya otra forma diferente de actuar y pensar.

En esta sesión vamos a empezar a conocer a nuestros hijos adolescentes, saber cómo actuar, y cómo reaccionar a su manera de actuar.

EL SUEÑO EN LA INFANCIA

Conferencia impartida por la Dra. Lucía Monfort en relación al sueño y cómo este influye en el desarrollo y el aprendizaje del niño.
La Dra. Lucía Monfort es especialista en neuropediatría. Actualmente compagina su actividad profesional entre el Hospital Clínico Universitario de Valencia y el Hospital Quironsalud. Escribe habitualmente artículos, y participa en congresos y conferencias relacionadas con el desarrollo neurológico del niño.

X