El viatge a la ciutat de Barcelona està relacionat amb el treball que des de les àrees lingüístiques, d’expressió artística, ciències socials i ciències naturals es fa en el centre al llarg del curs escolar. Totes les visites i activitats que es portaran a terme durant aquests tres dies estan relacionades amb la programació, complementant-la i donant-li més significat al treball realitzat dins l’aula.
El viatge pretén descobrir als alumnes de 6è una de les ciutats més emblemàtiques i innovadores del panorama nacional. Barcelona és mundialment coneguda per la seua arquitectura Modernista. No per això, cal desmerèixer l’arquitectura de períodes anteriors, també de gran rellevància. Ha servit de lloc de residencia i inspiració de grans escultors, pintors i escriptors. Picasso, Josep Puig i Cadafalch o Santiago Rusiñol, són alguns dels que han pogut gaudir dels seus encants.
Els alumnes, durant les setmanes prèvies al viatge, investigant sobre l’urbanisme de la ciutat, les obres d’art que visitaran, els artistes que les van crear, etc. Així mateix, els mesos posteriors, faran un treball de recreació artística i prepararan, en el hall del centre, i conjuntament amb els alumnes de 4t i 5è, una exposició dels tres viatges d’estudi.
A més a més, la visita a la ciutat comtal els permetrà utilitzar el quadern de viatge. En ell, aniran anotant tot allò que aprenen i els crida l’atenció, podran fer-hi esbossos de les obres consultades i dels elements més destacats o introduir-hi documentació trobada. A finals del curs, tindran l’opció de presentar-se al segon concurs de quaderns de viatge que fa el centre.
Els alumnes arribaran a Barcelona el migdia del dimecres. Després d’instal•lar-se en l’alberg i dinar, iniciaran un recorregut per les obres més emblemàtiques d’Antoni Gaudí. Acompanyats d’un guia especialitzat, tindran l’oportunitat de visitar l’interior de la casa Batlló i de la Sagrada Família i podran passejar-se pel passeig de Gracia, coneixent la participació de l’arquitecte en aquesta zona de Barcelona i descobrint l’estreta relació que existeix entre la seva arquitectura i la natura. Després de sopar realitzaran una vetllada en una de les sales de l’alber.
La següent jornada s’iniciarà amb la visita a la fundació Miró, espai museístic amb la col•lecció pública més completa de l’artista. Continuaran la jornada visitant el MIBA (Museu d’Idees i Invents de Barcelona) i faran un taller on desplegaran el seu ingeni. La ubicació d’aquest museu el permetrà descobrir el Barri Gòtic i el seu entramat de carrers. Després de dinar visitaran el museu de la música, indret que els permetrà descobrir i manipular diferents instruments presents al llarg de la història. La jornada acabarà amb l’assistència a l’obra teatral «Mar i Cel» d’Àngel Guimerà.
L’últim dia del viatge visitaran el CosmoCaixa (museu de la ciència) on, a més de visitar les diferents sales permanents (sala de la matèria, bosc inundat, etc.), realitzaran dos tallers. Al finalitzar les activitats programades, i després de dinar, els alumnes pujaran de nou a l’autobús per iniciar el camí de tornada a València.